بیانیه «دو روز»

بیانیه

 دو روز

هر توسعه‌دهنده مشغول به کار در شرکت باید حداقل دو روز در ماه بر روی نرم‌افزار متن‌بازی که محصولات شما بر پایه آن ساخته شده است کار کند.

چرا ما؟ 

احتمالا  عمده کد موجود در محصولات شما، بیشتر از آن‌که توسط توسعه‌دهندگان شرکت شما نوشته شده باشد به صورت آزاد توسط افراد دیگر ایجاد شده است. این که شما هم چیزی برای افرادی که کد‌ها را برایتان آماده کرده‌اند، بنویسید کار درست و آسانی خواهد بود.

آن را نخریده‌اید؟ اشکالی ندارد. دلیل واقعی انجام این کار این است که با این نحوه توسعه، محصول شما بهتر می‌شود، توسعهدهندگان شما پیشرفت می‌دکنند و باعث می‌شود که شرکت شما تبدیل به جای جذابی برای کار کردن شود.

بله، واقعا.

این کد همچنان قسمتی از محصول شما است و با بهبودش محصول خود را بهبود می‌دهد. با صرف زمان برای بهبود پایداری، کارایی یا ویژگی‌های کد اصلی، شما همزمان در حال بهبود محصول خود نیز هستید. اگر باگی را در کتابخانه‌ای که استفاده کنید تصحیح کنید، این همان باگی خواهد بود که شما در آینده در محصولتان نخواهید دید. اگر کارایی را بهبود ببخشید، این کارایی را در محصول خود خواهید دید. اگر به توسعه ویژگی که نیاز دارید بپردازید، هر زمان که نیاز به استفاده از آن ویژگی داشتید، در زمان صرفه‌جویی کرده‌اید.

علاوه بر این، مسیری  را در اختیار توسعه‌دهندگان شما قرار می‌دهد تا مهارت‌هایشان را بهبود ببخشند. آن‌ها با ابزار‌ها و قابلیت‌هایشان بیشتر آشنا می‌شوند. در آخر این که تغییر در چشم‌انداز به آن‌ها ایده‌های جدیدی درباره چگونگی کار بر روی محصول اصلی می‌دهد.

ما باید چطور باشیم؟ 

درست مثل مابقی کارهایتان، این مساله را نیز زمانب‌ندی کنید. کشف کنید که چه پروژه‌هایی اولویت دارند. تصمیم بگیرید که بر روی آن‌ها چه کار‌ی می‌خواهید انجام دهید و سپس عملی‌اش کنید.

اگر در مورد کاری که می‌خواهید توسعه را بر روی آن انجام دهید تردید دارید، سری به Issue Tracker آن پروژه بزنید یا از کسانی که پروژه را نگهداری می‌کنند سوال کنید. ممکن است تمایل به شروع کار با پروژه‌های کوچک داشته باشید، که برای شروع ساده‌تر بوده و برای توسعه‌دهندگان تازه‌کار در دسترس‌تر است، اما واقعا هر نرم‌افزاری که دارید استفاده می‌کنید یک انتخاب است.

Shortlink:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *