مرکز رسانه‌ پلاسما

مرکز رسانه پلاسما یکی دیگر از پوسته‌های میزکار KDE است که برای مدیریت رسانه‌ها در نظر گرفته شده است. این پوسته برای استفاده در تلویزیون و نمایشگرهای بزرگ طراحی شده و  همانند کودی که یک مرکز رسانه با ظاهر فهرستی است، این برنامه نیز به‌صورت فهرست‌هایی زیبا، اجازه‌ی دست‌رسی به ویدیو، صدا و تصاویر شمارا می‌دهد. از ویژگی‌های این پوسته، سازگاری بالای آن با میز کار KDE است.

KDE در نگارش جدید، هدفی را دنبال می‌کند که در آن مانند اوبونتو، روی دستگاه‌های قابل‌اجرا باشد و متناسب با آن دستگاه، پوسته خاصی را نمایش دهد: پوسته لمسی، پوسته‌ی رومیزی و…

نخستین به‌روز رسانی در مرکز رسانه پلاسما قرار است از پیشخوان‌های بهینه‌شده برای تلویزیون پشتیانی کند. هنگامی که قرار است از مرکز رسانه در خانه یا اتاق خود استفاده کنید و روی مبل از تماشای ویدیو لذت ببرید، ممکن است از دستگاه یا وسیله‌ای که مرکز رسانه روی آن نصب است دور باشید. یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید در KDE با آن کارکنید، KDE Connect است که با نصب آن بر روی گوشی همراه دارای اندروید ۴.۴ و بالاتر می‌توانید از گوشی خود به‌عنوان یک کنترل یا یک صفحه لمسی استفاده کنید. اما مرسوم‌ترین گزینه نزد کاربران همان کنترا‌های تلویزیون‌ها هستند. این کنترل‌ها معمولاً دارای ۷ دکمه مهم هستند.

  • گزینه‌های کنترل جهت بالا، پایین، چپ، راست
  • انتخاب
  • فهرست
  • بازگشت

چالش اصلی در این پروژه آن است که پلاسما بتواند از تمامی کنترل‌های موجود روی وسیله‌های مختلف پشتیبانی داشته باشد. در این مورد باید با انجام تغییراتی برای سازش‌پذیری در پلاسما و نوشتن برخی اسکریپت‌ها این قدرت به پلاسما داده شود که بتواند از اکثر کنترل‌ها پشتیبانی کند. هدف در این کار فقط ایجاد پشتیبانی از آن ۷ دکمه مهم است.

mockup-b

یکی از طراحان تیم KDE، آقای کن ورمت، که سری مقالات «چه می‌شد اگر» را برای بهبود طرّاحی KDE منتشرمی‌کند، مقاله‌ای را  به موضوع مرکز رسانه پلاسما اختصاص داده است. او بعد از بررسی‌هایی که به همراه یکی از توسعه‌دهندگان مرکز رسانه پلاسما داشت به ساختاری افقی همانند کودی که قادر به پشتیبانی از ابزار‌هاست رسید. با همکاری مارکو مارتین از توسعه‌دهندگان KDE و Kwin قرار است پلاسمویدها نیز به مرکز رسانه پلاسما افزوده شده و بتوان به‌راحتی با کلیدهای چپ و راست بین آن‌ها جابه‌جا شد. در زیر ویدیویی کوتاه از این ابزارها خواهید دید.

[aparat id=”V6c5N”]

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=Kfec_kUcDNA&w=560&h=315]

وردپرس › خطا

یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است.

دربارهٔ اشکال‌زدایی در وردپرس بیشتر بدانید.